det här med att vara något


jag strävar hellre efter att känna något
sån jävla hets överallt, hela tiden
man ska vara bäst i allting man gör
annars duger man inte
jag orkar inte bry mig om att vara tillräckligt duktig längre
jag orkar inte bry mig om att duga
jag vill bara vara
titta på stjärnhimlen en sommarnatt och skratta åt livets underligheter

man ser aldrig helheten av nånting vid första anblicken
vrf strävar vi då efter att vara en helhet, vara perfekta?
ingen är perfekt, ingen kommer någonsin vara perfekt
det är det imperfekta i något som gör ting till vackra ting

gatljusen lyser för svagt
för att man ska se
vad som verkligen döljer sig i mörkret

dagsljuset är inte tillräckligt klart
för att man ska se den helheten som är du eller jag

sluta sträva efter att med blotta anblicken finna det fulländade

börja känna



.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0